بارسلونا
سه شنبه 8 آذر 1390برچسب:, :: 17:58 ::  نويسنده : داوود

مطلبی راجب لیونل مسی

   از سال 2005 كه برای همه جهانیان و علاقه مندان به فوتبال به عنوان چهره یی تاثیرگذار در چمن سبز شناخته شد، روز به روز پیشرفت كرده و هر روز بهتر از روز قبل، هر فصل باتجربه تر از فصل قبل، گل هایی كه در طول این سال ها به ثمر رسانده هر كدام ارزش و اهمیت زیادی داشته و دارند و در غالب موارد باعث شده اند تیمش شرایط متفاوتی را پس از گلزنی اش تجربه كند. این آرژانتینی ریزنقش كه مدت ها در سنین كودكی و نوجوانی با بیماری صعب العلاجی دست و پنجه نرم می كرد حالایكی پس از دیگری با بارسلونا قهرمانی ها را درو می كند.حالاجایزه بهترین بازیكن سال فیفا هم در دستان كوچك لیوی جوان است. او بی شك یكی از تاثیرگذارترین فوتبالیست های سال 2009 در اروپا و جهان بوده، چه در رقابت های باشگاهی، چه در بازی های مقدماتی جام جهانی. پس از دریافت این جایزه مهم گفت وگوی جالب و هیجان انگیز او را با سایت اختصاصی فیفا می خوانید.
    
    -لیونل، این سومین باری است كه در هیات داوران فیفا نامزد كسب جایزه بهترین بازیكن سال می شوی و خب باید تبریك گفت كه امسال توانستی عنوان نخست را تصاحب كنی. وقتی نام تو را خواندند چه احساسی داشتی؟
    
    خیلی خوشحال شدم. واقعیت همین است كه حسابی هیجان زده شدم. خیلی جالب و لذت بخش است كه در میان همه دوستان، هم تیمی ها و مربی تیم ات باشی و با آنها این خوشحالی را جشن بگیری.البته این واقعیت دلچسب را نباید فراموش كنید كه من اولین آرژانتینی هستم كه توانستم این دو جایزه را در طول یك سال كسب كنم.
    
    -به نظرت چه كسی جز تو این شایستگی را داشت كه جایزه فیفا را تصاحب كند؟
    
    من فكر می كنم هر یك از بازیكنان بارسا استحقاق داشتن این جایزه را دارند چراكه امسال هر كاری كه از دست شان برمی آمده، انجام دادند و تمام قهرمانی ها را به نام بارسا ثبت كردند، پس شایستگی این عنوان را دارند.
    
    -تو امسال با بارسلونا در همه رقابت ها قهرمانی را تجربه كردی، از آن طرف تمام عناوین شخصی را كه یك بازیكن می تواند به نام خود ثبت كند، به دست آوردی.سال 2009 را چطور ارزیابی می كنی؟
    
    همه چیز خیلی عالی بود و انرژی مثبت زیادی دارم. ما همه چیز را به دست آوردیم: همه آنچه برای یك تیم قابل تصاحب بود و خودم هم توانستم از بعد شخصی عناوینی را در كارنامه بازیگری ام ثبت كنم كه شاید كمتر كسی توانسته آن را به دست بیاورد. تنها چیزی كه می توانم بگویم و باید آشكار بگویم این است كه از همه این اتفاقات خیلی خیلی خوشحالم و معتقدم هیچ یك از این اتفاقات بدون همكاری تیمی امكان پذیر نبود. برای این اتحاد و همكاری ارزش زیادی قائلم.
    
    -آیا در این میان چیزی هم باقی مانده كه بخواهی به این مجموعه اضافه كنی؟
    
    خب فكر می كنم فینال لیگ قهرمانان با منچستر جزء آن خاطراتی است كه باید همیشه در خاطرات سال 2009 همه ما باقی بماند. تمام جزییات این بازی حساس را به خاطر دارم و گلی كه به ثمر رساندم.
    
    -در كنار تو ژاوی و اینیستا هم نامزد كسب این جایزه شده بودند، در عین حال مربی تیم های جوانان بارسلونا بابت عملكرد خوبش در سال 2009 در لیست فیفا بود.
    
    باشگاه بارسلونا به عنوان یك باشگاه موفق با بازیكنان بااستعداد و مربیان توانمند شناخته شده. همه ما به شكلی تلاش می كنیم بهترین باشیم.
    
    -سال خارق العاده و عجیبی را با بارسلونا داشتی. از دیدگاه شخصی ات نقطه عطف سال 2009 چه بود؟
    
    هیچ شكی نیست كه امسال سال خاصی برای همه ما بود و خب من به اندازه كافی خوش شانس بودم كه بتوانم در كارنامه فوتبال حرفه یی ام عناوین و افتخارات مهمی ثبت كنم. هنوز خیلی جوان هستم و سال های زیادی در پیش دارم ،می توانم تجربیات بیشتری كسب كنم و همین می تواند باعث رشد و پیشرفت من بشود.
    
    - در چهار بازی از پنج فینال بارسلونا در سال 2009، برای تیم ات گلزنی كردی. هیچ شكی نیست كه تو همیشه موقعیت های خوب و عجیبی به دست می آوری كه می توانی منجر به گل هایی سرنوشت ساز بكنی؟
    
    خب واقعاً نمی دانم چه جوابی باید بدهم. خوش شانس بوده ام كه توانسته ام در فینال ها گلزنی كنم. این درست است، اما قبول كنید گلزنی های من هم حاصل یك كار تیمی است. من فقط این موقعیت ها را به گل تبدیل كردم.
    
    - بیا راجع به 2010 حرف بزنیم. چه آرزوهایی برای این سال داری؟
    
    سال 2010 می تواند سال بسیار مهمی برای ما باشد، به دلایل زیادی: اولینش اتفاق مهم جام جهانی است كه آرزویم این است كه با آرژانتین قهرمان این تورنمنت شوم. دوم اینكه باید با بارسا قهرمان لالیگا و اروپا بشویم. البته همه اینهایی كه گفتم اصلاً آسان نیستند و شاید قبل از این هم كمتر اتفاق افتاده، اما ما به اندازه كافی قدرتمند و باانگیزه هستیم كه بتوانیم از پس اش بربیاییم.
    
    فیفاگالا
    1- در پایان رای گیری از كاپیتان ها و مربیان 147 عضو فیفا لیونل مسی با 1073 امتیاز بالاتر از كریستیانو رونالدوی 352 امتیازی و ژاوی 196 امتیازی اولین آرژانتینی صاحب عنوان بهترین بازیكن جهان نام گرفت.
    
    2- در حاشیه مراسم، فیفاپرو (سازمانی متشكل از بازیكنان حرفه یی) تیم سال را انتخاب كرد. كاسیاس، ویدیچ، تری، آلوس، اورا، ژاوی، اینیستا، جرارد، كریس رونالدو، مسی و تورس تركیب آرمانی سال جاری میلادی را تشكیل دادند.
    
    3- پرنسس «رانیا» ملكه اردن به دلیل نقش آفرینی در پروژه گل (برنامه یی برای گسترش فوتبال در كشورهای عقب افتاده و ارتقای سطح بازی پدیده ها) نشان موسوم به «جایزه رئیس» را دریافت كرد.
    
    4- الیسه همسر سر بابی رابسون فقید روی سن رفت تا به نمایندگی از اسطوره دوست داشتنی فوتبال انگلیس جایزه «بازی جوانمردانه» را در دست بگیرد.
    
    5- گل كریس رونالدو در بازی مرحله یك چهارم نهایی فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا مقابل پورتو زیباترین گل سال نام گرفت و به این ترتیب اعجوبه پرتغالی به دلیل گلزنی از فاصله 40 یاردی اولین صاحب جایزه پوشكاش نام گرفت.
    
    6- آرای مربیان تیم های بزرگ هم جالب توجه بود. در شرایطی كه دیه گو مارادونا، مسی را قابل ندانست و به ترتیب دروگبا، رونی و زلاتان ابراهیموویچ را برگزید، كارلوس كرش سرمربی و سیمائو سابروسا كاپیتان تیم ملی پرتغال سایر گزینه ها را به كریستیانو رونالدو ترجیح دادند.
    
    7- به دلیل درآمدزایی، پوشش مناسب رادیویی و تلویزیونی، حضور برترین بازیكنان جهان، فروش منصفانه حق پخش، رعایت استانداردهای لازم در حفظ و نگهداری ورزشگاه ها، احترام به خبرنگاران، رعایت نظم و هماهنگی با «فیفادی»، لالیگا برترین لیگ دنیا نام گرفت.

سرزمین سرگرمی

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بارسلوناو آدرس football32.loxblog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 35
بازدید ماه : 179
بازدید کل : 7443
تعداد مطالب : 38
تعداد نظرات : 25
تعداد آنلاین : 1



اندروید12

مارکت دانلود