بارسلونا
شنبه 23 مهر 1390برچسب:, :: 23:24 ::  نويسنده : داوود


كوتاه از بارسلونا

بارسلونا اولين قهرمان تاريخ جام يوفاست.
بارسلونا از معدود تيم هايي است كه هر 4 جام اروپا را فتح كرده است.
 بارسلونا در سرتاسر جهان داراي 1504 كانون هواداري است.
 بارسلونا از معدود تيم هايي است كه بر روي پيراهنش از تبليغ استفاده نمي كند.
 هيات مديره بارسلونا با 20 عضو ثابت و 6 عضو افتخاري در كنار هيات مشاور 32 نفره در باشگاه فعاليت مي كند.
 رييس باشگاه با راي گيري از هواداران باشگاه تعيين ميشود.

بودجه باشگاه حدودا 170 ميليون يورو است .

در اين باشگاه افراد مشهور زيادي چون مارادونا " كرايف " كوبالا " كركسيس " روماريو " استيچكف " سورز " رونالد كومن و رونالدو بازي كرده اند.

بازيكنان غير اسپانيايي و خارجي در موفقيت بارسا بيشتر از بازيكنان محلي و اسپانيايي تاثير گذاشته اند .

بارسا بوسيله يك فرد سوئيسي به نام گمپر تاسيس شده است .

در سال 1899 اولين رئيس باشگاه يك مرد انگليسي به نام والتر وايلد انتخاب شد .

بارسلونا حدود 50 مربي آورده كه نصف آنها خارجي بوده .

همه مربياني كه با بارسا عنوان و افتخاري آورده اند همگي خارجي بوده اند . هيلنو هررا " رينوس مايكلز " تري ونه بلز و يوهان كرايف .

بارسلونا اولين باشگاه اسپانيايي بود كه حرفه اي شد .

از شروع بازيكنان پيراهن آبي و اناري بر تن مي كردند . اما در آن زمان نصف پيراهن آبي و نصف ديگر اناري بود و شرط سفيد به پا مي كردند

اولين بازي بارسلونا تركيبي از بازيكنان اين تيم و چند بازيكن انگليسي بود كه اين تيم توانست 1 بر 0 حريف خود را شكست دهد

در سال 1922 بارسلونا به استاديو جديدي دست يافت به نام لاس كورتس اين ورزشگاه جايگاه 35000 نفر را داشت وبه كليساي فوتبال معروف بود و اين  اولين ورزشگاه بارسا بود .  

در 14 ژوئن 1925 گروه نوازندگي يك كشتي انگليسي سرود ملي كاتالاتنيا را در ورزشگاه بارسلونا اجرا كرد كه با اين كار يك پديده اجتماعي پيش بيني نشده اي در فوتبال ظهر كرد .

بارسلونا هواداران بسيار زيادي دارد كه معروفترين آنها عبارتند از : مونتسرات كاباله "* خواننده سوپرانو . خوسپ كارراس"خواننده تنور . آرانچا سانچز ويكاريو"تنيسور زن اسپانيايي .

بارسا القاب زيادي دارد:  

1- "BARCA "

2- در گويش اسپانيايي " باركا " و در گويش كاتالاني " بارشه "  

3- آزور لگرنا و بلوگرنا به معناي آبي واناري

4- كاتالان ها

موزه استادي يكي از بهترين موزه هاي شهر بارسلون است . اين موزه نمايانگر اثر باشگاه بر كاتالانيا مي باشد . در آنجا شما مي توانيد عكس هاي بسيار بزرگ " مدل و نقشه بسيار كامل و بزرگ نو كمپ " كفش هاي كومن " پيراهن كرايف " بليط هر فصل باري هاي بارسا در گذشته و ....... . در اين موزه يك سينماي كوچك وجود دارد كهشما مي توانيد تاريخچه باشگاه را به صورت تصويري ببينيد .

بارسلونا كالاهاي تجاري بيشتري در برابر باشگاههاي ديگر در اسپانيا به فروش مي رساند . و درآمد آنها از اين راه حدودا 30 ميليون دلار در سال است .


در حقيقت مي توان گفت نه تنها كاتالان ها ، بلكه همه ساكنان منطقه باسك جان خود را فداي اناري ها مي كنند. بارسا هميشه به داشتن بيشترين و متعصب ترين هواداران مشهور بوده است. هواداراني كه شايد پيش از علاقه به بارسا، از تيم هاي شهر مادريد متنفرند، به خصوص رئالي كه در اين چند سال حقيقتاً موي دماغ بارسلونا بوده است!

 

پيراهن بارسلونا حكم پرچم كاتالانيا دارد و به خاطر تقدسش تبليغي روي ان درج نمي شود اما براي اولين با يك company اين اجازه را پيدا كرد تا نماد خود را در اندازه هاي بسيار كوچك و به عنوان مارك لباس بر روي ان درج كند.

 

بارسلونا شهري درايالت باسك واقع در نيمه شرقي كشور اسپانياست. اين قسمت از كشور اسپانيا هميشه مشكلات زيادي براي دولتمردان اين كشور به وجود آورده است. كاتالان ها هيچ كدام از حكومت هاي اسپانيايي را نمي پذيرند و به دنبال استقلال هستند! بنابراين دشمن اصلي سلطنت اسپانيا محسوب مي شوند.

 

در سال 1899 كاتالان ها بر آن شدند كه با تاسيس يك تيم فوتبال ، عقايد و نظريات خود را به اين سبك مطرح كنند.

به دليل همان فشارهاي سياسي، بارسلونا درابتدا مشكلات زيادي داشت. اين تيم دورنگ آبي و اناري را به عنوان نماد كاتالان ها برتن كرد و دراولين بازي خود در يك ديدار دوستانه به مصاف يك تيم محلي انگليس رفت و با يك گل شكست خورد. اما چيزي به آغاز روزهاي طلايي مردان كاتالان باقي نمانده بود.

سرزمین سرگرمی

پنج شنبه 21 مهر 1390برچسب:, :: 23:2 ::  نويسنده : داوود

: باشگاه فوتبال بارسلونا امروز اعلام کرد که با پدرو رودریگوئز به توافق رسیده تا این بازیکن تا 30 جون سال 2016 در نیوکمپ بماند و بازخرید این قرارداد بین 90 تا 150 میلیون یورو می باشد.
پدرو در سال 2004 به بارسلونا پیوست و برای تیم A جوانان و تیم B بزرگسالان بازی کرد، 4 سال پیش از اینکه در فصل 2009‪/‬2010 بعد از 52 بازی به تیم اصلی راه پیدا کرد.
پدرو در آن فصل برای بارسلونا در تمامی رقابت ها 23 گل به ثمر رساند و در فصل 2010‪/‬11 با حفظ فرم همیشگی خود 22 گل به ثمر رساند.
قرارداد جدید مهاجم اسپانیایی بارسلونا پنجشنبه به امضاء خواهد رسید.
اين بازيگر گوش که در سانتا کروز تنه ريف به دنيا آمد، در آگوست 2004 و بعد از اينکه فوتبالش را با سي.دي اسيدرو آغاز کرد به بارسلونا پيوست.فصل گذشته او تجربه بازي در تيم اصلي را در برابر مورسيا در هفته نوزدهم و در برابر وايادوليد در هفته بيست و نهم بدست آورد.او همچنين براي تيم دوم بارسا نيز مهره تاثير گذاري بود و در 36 بازي که انجام داد 6 گل نيز به ثمر رساند. پپ گوارديولا به توانايي هاي او آگاه است و وقتي او را در مسابقات پيش فصل به اردوي تيم اصلي فراخواند نشان داد که در توانایی های وی هيچ شکي ندارد. با وجود اينکه او ذاتا يک چپ پاست، اما پدرو به خوبي ميتواند توپ را با پاي راست خود نيز حمل کند.


مشخصات فردی
:
 

نام: پدرو رودریگوئز لدسما
پست: مهاجم
محل تولد: سانتا کروز تنریف
تاریخ تولد: 28-07-1987
قد: 169 سانتیمتر
وزن: 64 کیلوگرم

 

سرزمین سرگرمی

پنج شنبه 21 مهر 1390برچسب:, :: 18:11 ::  نويسنده : داوود

آندرس اینیستا لوخان


آندرس اينيستا در سال 1996 هنگامي كه فقط 12 سال سن داشت به بارسا پيوست و توانست استعداد خود را در تورنمنتي كه براي آلباسته به ميدان رفت به رخ همگان بكشد.

وي به سرعت پيشرفت كرد وتوانست در سال 2001 از تيم جوانان به بارسلوناي B راه يابد و توانست خود را بعنوان بازي ساز اصلي تيم زير نظر جوزپ ماريا گونزالو مربي تيم مطرح كند.

سرانجام روياي او در سال 2002 به حقيقت پيوست و لوئيس ونگال او را براي بازي با بورخه بلژيك در ليگ قهرمانان به تيم فراخواند و او در آن بازي توجه همه را به خود جلب كرد .

او در فصل 2004-2005 با انجام 35 بازي در ليگ و 8 بازي در ليگ قهرمانان يكي از اركان قهرماني بارسا در آن فصل بود و با وجود نام هاي بزرگ خود را به عنوان يك بازيكن كليدي مطرح كرد.

در فصل 2005-2006 او به عنوان هافبك بازي ساز بجاي ژاوي هرناندز كه از مصدوميت بلند مدت رنج مي برد انجام وظيفه كرد و با انجام 33 بازي در ليگ و 11 بازي در ليگ قهرمانان اروپا، يكي از بازيكنان كليدي بارسا به شمار مي رفت و با درخشش در آن فصل به تيم ملي اسپانيا براي انجام بازي هاي جام جهاني 2006 دعوت شد.

شخصیت

آندرس اينيستا بازيكني خلاق و و سريعی است كه در پست هافبك مياني انجام وظيفه مي كند. در زمان لوئيس ونگال در پشت مهاجمين انجام وظيفه مي كرد. اما در تيم فرانك رايكارد متمايل به راست بازي مي كند.

بازي در پست هاي گوناگون يكي از مهارت هاي او به شمار مي رود.

افتخارات

سوپر كاپ اسپانيا 07-2006

ليگ قهرمانان اروپا 06-2005

ليگ اسپانيا 06-2005

سوپر كاپ اسپانيا 05-2004

ليگ اسپانيا 05-2004

فیزیک بدنی

نام: آندرس اينيستا لوخان

محل تولد: آلباسته

تاريخ تولد: 1984/05/11

پست: هافبك

قد: 170 سانتي متر

وزن: 65 كيلوگرم
 

سرزمین سرگرمی

پنج شنبه 21 مهر 1390برچسب:, :: 18:0 ::  نويسنده : داوود

                                               ژاوی ژنرال جدید بارسلونا

در شبی كه بازیكنان و هواداران بارسا با پلاكاردهای «ژاوی – 549» به ورزشگاه نیوكمپ آمده بودند ، آبی و اناری‌پوشان با پیروزی 2 بر یك مقابل لوانته، یازدهمین برد پیاپی خود را در رقابت‌های این فصل لالیگا جشن گرفتند.

این پیروزی در حالی به دست آمد كه هافبك طراح بارسلونا برای پانصد و چهل و نهمین بار با پیراهن این تیم به میدان رفت. ژاوی كه دوازدهمین فصل حضور خود در بارسا را سپری می‌كند، فقط یك بازی با ثبت ركورد تاریخی فاصله دارد، چرا كه تا پیش از این میگوئلی با 549 بازی در دهه 70 و 80، پرسابقه‌ترین بازیكن تاریخ بارسلونا به شمار می‌رفت و حالا او با ژاوی در عدد 549 برابرند.

ژاوی پس از رسیدن به ركورد میگوئلی گفت: «پوشیدن پیراهن بارسلونا برای من افتخار است و از تمام كسانی كه از من حمایت كردند تا به این ركورد دست پیدا كنم تشكر می‌كنم. دوست دارم به همین ترتیب به فوتبال ادامه بدهم و در صورت امكان عنوان‌های بیشتری با بارسلونا به دست بیاورم.»

پپ گواردیولا هم در پایان بازی شنبه شب با تقدیم این پیروزی به ژاوی گفت: «این بازی را برای ژاوی و قدردانی از او انجام دادیم. او اكنون 30 ساله است و 549 بازی برای بارسلونا انجام داده كه فوق‌العاده است. من سال‌های زیادی در بارسلونا بازی كردم. 300 بار با این پیراهن به میدان رفتم و فكر می‌كردم بازی‌های زیادی انجام داده‌ام، اما ژاوی در سطح دیگری است. او اگر با مشكل آسیب‌دیدگی روبه‌رو نشود، می‌تواند تعداد بازی‌هایش را به 700 هم برساند.»

ژاوی تا سال 2016 با بارسلونا قرارداد دارد و در صورتی كه تا پایان مدت قراردادش بتواند برای بارسا به میدان برود، همانطور كه گواردیولا عنوان كرد، می‌تواند به یك ركورد تكرارنشدنی در تاریخ فوتبال جهان دست پیدا كند.

سرزمین سرگرمی

پنج شنبه 21 مهر 1390برچسب:, :: 17:35 ::  نويسنده : داوود

امسال جام مزه ی دیگری دارد

ويكتور والدس سنگربان آبي‌‌اناري‌ها در آستانه ديدار رفت سوپر جام اسپانيا كه قرار است امشب در ورزشگاه سانتياگو برنابئو به ميزباني رئال مادريد برگزار شود، تاكيد كرد كه سوپر جام امسال اسپانيا طعم ديگري خواهد داشت، چرا كه مقابل آنها رئال مادريد رقيب سنتي‌شان صف‌آرايي مي‌كند:«اردوي آمادگي پيش از فصل آنها بسيار سخت و طاقت‌فرسا بود، چرا كه هوا بسيار گرم بود و كادر فني نتوانست آن چنان كه بايسته و شايسته است، برنامه‌هاي خود را عملي كند، اما تيم از لحاظ بدني آماده شده و مهياي قهرماني و بالا بردن جام است». بهترين دروازه‌بان فصل گذشته ليگا تصريح كرد كه نتايج خوب رئال مادريد در اردوي آمادگي پيش از فصل آن‌ها را نگران نمي‌كند چرا كه ديدارهاي نهايي همواره شرايط خاص خود را دارد و به ويژه‌ اگر مقابل رئال مادريد باشد. بارسلونا در اردوي آمادگي پيش از فصل آمريكا به لحاظ نتيجه‌گيري عملكرد خوبي نداشت چنان كه در سه بازي دو بار مقابل منچستريونايتد (دو بر يك) و چيواس گوادالاخارا مكزيك (4 بر يك ) طعم شكست را چشيد، اما رئال مادريد در اردوي چين و آمريكا نتايج خوبي گرفت و در هفت بازي كه انجام داد پيروز از ميدان خارج شد.


والدس در پايان از حضور سسك فابرگاس در جمع آبي‌‌اناري‌ها به نيكي ياد كرد و گفت:«بر اين باورم كه امروز روز بسيار خوبي براي بارسلونا است. با بازيكني قرارداد بسته‌ايم كه در همين جا رشد و نمو يافت و به نظرم يكي از بهترين هافبك‌هاي وسط جهان به شمار مي‌آيد. فابرگاس از جمله بازيكناني است كه مربي و تماشاگران تيم عاشق او هستند. او به سرعت با شرايط تيم وفق خواهد يافت و با بازيكنان به هماهنگي كامل خواهد رسيد».

سرزمین سرگرمی

پنج شنبه 21 مهر 1390برچسب:, :: 17:15 ::  نويسنده : داوود

کارلس پویول سافورکادا
کارلس پویول، بازی و فوتبال اش را، در لامب دی سوگار، در یک محله کوچک بارسلونا آغاز کرد. هوش و ذکاوت او باعث شد، تا در سن 17 سالگی، به عنوان بازیکن جوان، در آکادمی بارسا ب، در لاماسیا، آغاز به کار با توپ در بارسا کند.

به سرعت به بارسا ب منتقل شد و زیر نظر لوئیس فانگال، نخستین بازی اش را برابر وایادولید، در دوم اکتبر انجام داد. توانایی های او در دفاع راست، همگان را حیرت زده می کرد. بعد از رای نهایی مربیان، کارلس پویول، به عنوان دفاع مرکزی متخصص شناخته شد.

در فصل 04-2003، پویول عنوان سومین کاپیتان بارسا را به خود اختصاص داد، در حالی که 27 بار برای بارسا در لیگ بازی کرده بود، و 9بار در جام یوفا و سایر مسابقات.

پویول صبور، تا فصل 06-2005 صبر کرد، تا اولین مدال رسمی خویش با تیم اصلی اف سی بارسلونا را کسب کند و نقش بسیار مهمی در کسب عنوان قهرمانی بارسا، در لیگ قهرمانان اروپا داشت و یک پایه برای تیم فرانک رایکارد شناخته می شد.

پویول فصل 06-2005 را هم با قدرتی دیرینه آغاز کرد و کمک های زیادی را به خطر دفاع تیم کرد. در اکتبر 2005، گل پویول با ضربه سری به یاد ماندی، از یاد هیچ هوادار بارسایی پاک نخواهد شد. این گل بارسا را کمک کرد، تا 5-0 رئال سوسیه داد را به در هم بکوبد.

کارلس پویول نه تنها در بارسا یک مهره اصلی به حساب می آید، بلکه در تیم ملی اسپانیا، حضوری مقاوم در جام جهانی 2002 داشت و در جام ملت های اروپا بسیار خوش ظاهر شد؛ همچنین بازی فوق العاده اش در جام جهانی آلمان 2006 به یاد ماندنی است.

شخصیت

کارلس پویول، روی زمین بی نظیر دفاع می کند و توانایی انتقال توپ به پستی دیگر را با قدرت و تعصب خاصی دارد. او روی زمین، از توانایی های گوناگونی برخوردار است که مورد توجه هواداران بارسلونا قرار گرفته است.

روی ضربات آزاد و کرنر ها، به خوبی در جنگ های هوایی شرکت می کند و به شکلی هیجان انگیز، می پرد و از سایرین، کمی بلند تر به نظر می رسد و به خوبی از قد خود استفاده می کند.

افتخارات

07-2006 سوپرکاپ اسپانیا

06-2005 لیگ قهرمانان اروپا

06-2005 لیگ اسپانیا

06-2005 سوپرکاپ اسپانیا

04-2005 لیگ اسپانیا

فیزیک بدنی

نام: کارلس پویول سافورکادا

پست: دفاع

محل تولد: پوبلا دی ساگور

تاریخ تولد: 13/4/1978

قد: 1 و 78

وزن: 80 کیلوگرم

سرزمین سرگرمی

پنج شنبه 21 مهر 1390برچسب:, :: 17:2 ::  نويسنده : داوود

 





( پسر بچه ) در سوم دسامبر سال 1981 در لانگرو اسپانیا به دنیا امد.El Guaje دیوید سانچز ویا ملقب به
دیود در فصل جاری برای باشگاه والنسیا و تیم ملی کشور اسپانیا بازی میکند.
دیود ویا بعلت داشتن مهارت های بسیار زیاد از جمله : سرعت، قدرت ضربه با هر دو پا، قدرت تمام کنندگی و... یکی از بهترین مهاجمان اسپانیا و حتی جهان به شمار میرود .
دیوید شهرت و محبوبیت خود را از چهره ی زیبا وشکستن رکورد گلزنی والنسیا در یک فصل با زدن 24 گل در فصل گذشته دارد.

دوره بازیگری

دیود دوران بازیگری خود را از سال 1991 در تیم جوانان لانگرو اغاز کرد و به مدت 8 سال در این تیم توپ زد ودر سال 1999 به تیم اسپورتینگ جیجون نقل مکان کرد و در طی سه سال برای این 80 بازی انجام داد و 38 گل نیز به ثمر رساند. وی درسال 2003به رئال ساراگوسا پیوست و پس از دو سال موفقیت امیز به همراه این تیم که در 81 بازی 35 گل به ثمر رساند و به همراه این تیم به مقام قهرمانی جام حذفی اسپانیا وسوپر جام دست یافت در سال 2005 تیم والنسیا پیوست و هم اکنون در این تیم توپ میزند.

باشگاه والنسیا

دیوید ویا در فصل 06-2005در 35بازی 24 گل در لالیگا به ثمر رساند و با اختلاف یک گل نسبت به ساموئل اتوو از رسیدن به عنوان اقای گلی لالیگا (ال پیچیچی)محروم ماند.
او اولین هت-تریک را برای والنسیا در همین فصل ودر بازی برگشت مقابل اتلتیکو بیلبائو انجام داد.

تیم ملی فوتبال والنسیا

دیود اولین بازی ملی خود را در سال 2005 برای تیم ملی انجام داد و اولین گل ملی خود را در نوامبر همین سال در مقابل اسلواکی به ثمر رساند.
دیوید یکی از 23 بازیکنی بود که توسط لوییز اراگونز برای مسابقات جام جهانی2006المان انتخاب شد ودر اولین بازی در جام جهانی مقابل اوکراین دو گل از چهار گل تیمش را به ثمر رساند اما در مرحله 8/1 نهایی هر چند یکی از گل های اسپانیا را در مقابل فرانسه به ثمر رساند اما با شکست در این بازی از دور رقابت ها کنار رفتند.

افتخارات

- مقام قهرمانی جام حذفی اسپانیا به همراه ساراگوسا در سال 2004
- مقام قهرمانی سوپر جام اسپانیا به همراه ساراگوسا در سال 2004
- مقام سوم لالیگا به همراه والنسیا در سال 2005
- عنوان دومی اقای گلی لالیگا در سال 2005
 

سرزمین سرگرمی

پنج شنبه 21 مهر 1390برچسب:, :: 16:48 ::  نويسنده : داوود

 

 

زندگی نامه ی مسی
 

 


لیونل آندره مسی ۲۴ ژوئن سال ۱۹۸۷ در شهر روساریو آرژانتین دیده به جهان گشود.‌‌‌وی عضو تیم ملی بزرگسالان آرژانتین و تیم بارسلونا اسپانیا است. بسیاری از مطبوعات به وی لقب مارادونای جدید داده‌اند. لقب وی که توسط خودش انتخاب شده "جانشین" است.‌‌لیونل در سن ۵سالگی بازی را در تیم گراندولی آغاز کرد. تیمی که پدرش به عنوان مربی در آن جا مشغول به کار بود. در سال ۱۹۹۵ مسی به تیم نیوولز اولدبویز آرژانتین پیوست.

وی ۱۱‌‌سال داشت که پزشکان تشخیص دادند دچار کمبود هورمون رشد است.‌‌‌باشگاه ریور پلاته علاقه خود را برای به خدمت گرفتن مسی نشان داد اما آنها پول کافی برای خرج معالجه وی نداشتند. کارلوس ریساچ مدیر ورزشی باشگاه بارسلونا اسپانیا، از استعداد بی‌ظیر مسی آگاه شد. ریساچ پس از تماشای بازی وی به نمایندگی از باشگاه بارسلونا با مسی قراردادی امضا کرد.‌‌آنها پیشنهاد کردند تمام مخارج پزشکی لیونل را قبول می‌کنند به شرطی که وی برای شروع زندگی جدید به اسپانیا نقل مکان کند. خانواده مسی نیز به همراه این بازیکن جوان به اروپا منتقل شدند و لیونل کارش را در تیم جوانان بارسلونا آغاز کرد.‌‌

جانشین به زودی توانست در ترکیب تیم دوم بارسلونا جایگاه ثابتی به دست آورد. در آن فصل وی رکورد جالبی برجای گذاشت. میانگین بیش از یک گل در هر بازی. مسی در آن فصل توانست در ۳۰ بازی ۳۷ گل به ثمر برساند.‌‌‌‌ ‌لیونل مسی در اکتبر ۲۰۰۴ توانست اولین بازی رسمی‌اش را برای بارسلونا برابر اسپانیول انجام دهد. با این بازی وی عنوان سومین بازیکن جوان تاریخ باشگاه بارسلونا را به خود اختصاص داد.

‌‌زمانی که در تاریخ ۱‌‌می ۲۰۰۵ مسی توانست اولین گل رسمی‌اش را برای بارسا در مقابل تیم الباسته بالومپایه به ثمر برساند تنها ۱۷ سال و ۱۰ ماه و ۷ روز سن داشت. وی با این گل توانست خود را به عنوان جوان‌ترین گلزن بارسلونا در لا لیگا مطرح کند.‌‌‌‌به مسی این شانس را دادند تا بتواند به عضویت تیم ملی اسپانیا دربیاید اما وی این پیشنهاد را رد کرد. در‌‌‌‌ژوئن سال ۲۰۰۴ مسی در بازی دوستانه بین دو تیم فوتبال زیر ۲۰‌‌ساله‌هایآرژانتین و پاراگوئه به میدان رفت.‌‌‌در ژوئن ۲۰۰۵ توانست همراه با تیم زیر ۲۰ ساله‌های آرژانتین به مقام قهرمانی مسابقات جام جهانی جوانان دست یابد.‌‌لیونل با زدن ۶ گل کفش طلایی مسابقات و توپ طلایی بهترین بازیکن تورنمنت را نیز تصاحب کرد. با وجود این که لیونل بسیار جوان بود همیشه وی را با دیگو مارادونا مقایسه می‌کردند.

‌‌در تاریخ ۲۷ ژوئن باشگاه بارسلونا قرارداد جدیدی با مسی تا سال ۲۰۱۰ منعقد کرد. در این قرارداد یک ماده وجود دارد که در آن آمده است هر تیمی می‌تواند با پرداخت مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو، مسی را به خدمت بگیرد. این مبلغ ۳۰ میلیون یورو بیشتر از مبلغ فروش رونالدینیو است.‌‌در سال ۲۰۰۵ خوزه پکرمن، لیونل مسی را به تیم ملی بزرگسالان آرژانتین دعوت کرد. وی اولین بازی‌اش را برابر مجارستان انجام داد. مسی در دقیقه ۶۳ وارد میدان شد اما به فاصله ۴۰ ثانیه از زمین مسابقه اخراج شد. پس از این مسابقه، مسی اولین بازی واقعی خود را برای تیم ملی آرژانتین برابر پاراگوئه انجام داد.‌‌

وی اولین بازی خود را در جام باشگاه‌های اروپا در تاریخ ۲۷ سپتامبر و در برابر اودینسه انجام دهد. در دسامبر همان سال روزنامه ایتالیایی توتو اسپورت جایزه پسر طلایی ۲۰۰۵ را که به بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال اروپا داده می‌شود، به لیونل مسی داد. جانشین توانست بالاتر از وین رونی، لوکاس پودولسکی و کریستیانو رونالدو قرار بگیرد.‌‌مصدومیت شدید باعث شد مسی به‌‌‌مدت دو‌‌‌ماه از کلیه فعالیت‌های ورزشی دور بماند. به‌‌‌خاطر این مصدومیت حضور وی در جام جهانی ۲۰۰۶ در هاله‌ای از ابهام فرو‌‌رفت. با این وجود نام لیونل مسی را به عنوان بازیکن تیم‌‌‌ملی آرژانتین برای حضور در جام جهانی تحویل مقامات برگزاری مسابقات دادند. ‌‌مسی پس از روماریو (فصل ۹۳-۹۴) اولین بازیکن بارسلونا بود که توانست در معروف‌ترین دربی اسپانیا هت تریک کند.

در این فصل مسی گلی به ثمر رساند که همگان دوباره وی را با مارادونا مقایسه کردند. جانشین همانند مارادونا در بازی با انگلستان توپ را دریافت کرد، ۶۲ متر با توپ حرکت کرده ۶ نفر از بازیکنان حــریــف را پـشــت ســر گــذاشــت و دروازه خـتافه را گـشود.‌ ‌‌تمام‌‌‌کارشناسان ورزشی جهان این گل را مشابه گل قرن مارادونا دانسته و پس از این گل، مطبوعات اسپانیا به وی لقب "مسیدونا" دادند.‌‌لیونل مسی در فصل ۲۰۰۷ -۲۰۰۸ توانست در یک هفته ۵ گل به ثمر برساند تا تیم بارسا به صدر جدول رده‌بندی صعود کرده و خودش نیز یک شروع رویایی را تجربه کند. فرانتس بکن بائر و یوهان کرایف ستارگان سابق جهان فوتبال، از لئو به عنوان بهترین بازیکن جهان نام برده‌اند.

 

داوود

 

 

سرزمین سرگرمی

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بارسلوناو آدرس football32.loxblog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 328
بازدید ماه : 449
بازدید کل : 7897
تعداد مطالب : 38
تعداد نظرات : 25
تعداد آنلاین : 1



اندروید12

مارکت دانلود